Grattis till utmärkelsen. Hur känns det?
– Vi är både stolta och glada. Det är alltid roligt att få extern uppmärksamhet när man jobbar med något länge och målinriktat.
Vilken är målgruppen?
– Vi har en blogg för företag och en för privatpersoner. Och vi pratar på gräsrotsnivå till privatkunder och skriver på ett sätt som är lätt att förstå. Vi försöker sätta oss in i vilka energifrågor som är viktiga för företag och skriver om det till dem. Det finns förstås en del material som är ganska lika, till exempel hållbarhet. Men vi försöker att inte bara prata teknik och kilowattimmar.
Är bloggen en effektiv kanal?
– Ja, vi har valt den här vägen för att vi vill skapa engagemang och relationer. Det är många andra som jobbar på samma sätt i andra branscher, men jag tror det är mer ovanligt i energibranschen. För oss är det här ett bra sätt att vara relevanta för befintliga kunder och intressera morgondagens.
Vad är det smarta med bloggen?
– Vi bjuder inte bara på innehåll, utan försöker hela tiden locka till att man ska vilja veta mer, inleda en relation och sedan bygga vidare på den. Det är ett intensivt strategiskt arbete, och vi publicerar nytt material varje vecka på båda bloggarna.
Hur mycket tid lägger ni ner?
– Det tar ganska mycket tid. Men detta är en viktig del i vår marknadsföring och vårt varumärkesbyggande. Vi satsar på det.
Läs mer här: blogg.molndalenergi.se
Malin Age