Marie Lindgren
marknadsföringschef Göteborg Energi
För oss handlar det om att lyssna mycket på vad våra kunder efterfrågar. Vi jobbar aktivt med att ta tillvara alla förbättringsförslag från kunderna i vårt utvecklingsarbete, men också med att få våra runt 900 medarbetare att ta ett steg närmare kunden. Vad kan jag bidra med för att skapa en mer positiv kundupplevelse? Att förenkla och tillgängliggöra vår service och kunskap via digitala tjänster är också högt prioriterat för att möta kundernas förväntan.
Anders Ådemo
marknadschef Pite Energi
Kundfokus är en av våra viktigaste strategier och vi jobbar kontinuerligt med att skapa förutsättningar och utveckla våra medarbetare med målet att nå ännu bättre kundrelationer. Att vi har en arbetsplats där alla mår bra och stärks i sin personliga utveckling är en förutsättning för att lyckas. Välmående medarbetare skapar nöjda kunder, vilket i sin tur skapar en sund verksamhet som bidrar till utvecklingen av vår kommun och region.
Théresé Andersen
kommunikationschef Kalmar Energi
Kundnöjdhet är alltid högst upp på agendan för oss. Det handlar om tre saker: tillgänglighet, hållbarhet och innovation. Hög tillgänglighet i våra basleveranser som el, elnät, värme och fiber är grundbulten. Funkar inte det, så blir det svårt att prata om kundnöjdhet. Sedan handlar det också om att leverera en kvalitativ produkt ur flera perspektiv. Genom att vara innovativa i vår vardag kan vi tillsammans skapa de förutsättningar som krävs för att bygga och trygga ett innovativt, tillgängligt och hållbart Kalmar.
Ove Nilsson
kundservicechef Gävle Energi
Att ha en relation med oss som energibolag ska upplevas som en värdefull, intressant och självklar tillgång i kundens vardag. Både digitalt och analogt. Vi skapar förutsättningar för hög kundnöjdhet genom förenklad självadministration och ett varumärkesarbete som lägger grunden för en skön magkänsla. Nyckeln är kloka informationslösningar – tillgängliga, lättförmedlade och värdeskapande.